vrijdag 6 januari 2012

In hun plaats

Het uitvallen van het korte termijngeheugen van mijn vader heeft af en toe voordelen gehad, maar nu maakt het alles nog veel meer ingewikkeld. Vandaag was hij woedend omdat iemand zijn tv thuis had weggehaald en "hier" had geplaatst, waar hij helemaal niet hoorde.
Vooral mijn moeder moest het ontgelden in niet al te fraaie zinnen.
Mijn moeder was wanhopig en smeekte om hem mee naar huis te nemen.

Tot hier vat ik het samen. Ik wil de film niet nog eens overlopen.

Clara en ik spreken elkaar moed in. We hebben alles gedaan, zeggen we. Nog meer, gaat niet meer. Ook het personeel spreekt ons moed in. Voel je niet schuldig, blijven ze herhalen.

Het is geen schuldgevoel, het is in hun plaats lijden. Me indenken hoe ik in hun plaats zou reageren, als ik net als zij geen keuze meer zou hebben. 

1 opmerking:

  1. Wij hebben veel respect voor jullie moed en inzet !!!
    Frieda en Michel

    BeantwoordenVerwijderen