donderdag 8 december 2011

Franse colère

Silvie vindt de nieuwe fauteuil maar niks. "Il ne sert à rien" zegt ze. Want hij kan niet door de slaapkamerdeur. Ik ben even heel erg boos geworden. Maar mijn Franse vocabulaire valt op zulke momenten tegen. Grrr.
Volgens haar is het doel van dit soort hulpmiddelen: zo weinig mogelijk manipulaties met mijn vader moeten doen. Volgens mij is het belangrijkste doel het comfort van mijn vader.

In het midden van onze ruzie zei mijn vader: "Ik ben toch zo blij met mijn nieuw eetplankje (dat bij de fauteuil hoort)". Ik heb het hem nog eens laten herhalen in het Frans. 
"Zie je wel", zei ik, "dat is nu het belangrijkste".

We hebben het daarna wel bijgelegd. 
Lastig hoor, met mensen samenwerken die zo erg op jezelf lijken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten