zaterdag 17 december 2011

Nog altijd garagist

Lang geleden hadden mijn ouders een garage. Het hoofdmerk was Mercedes, daarnaast verkocht mijn vader ook DKW, Volkswagen en een tijdje Saab. Van mijn lagereschooltijd herinner ik me vooral de geur van mazout en uitlaatgassen in onze eetkamer, die rechtstreeks in verbinding stond met de garage. Sommige klanten waren ook vaste klant in onze keuken-woonkamer. Ze kwamen wat drinken en met mijn moeder praten.
De zaak liep goed en mijn ouders konden een apart woonhuis huren en een echte Mercedesgarage bouwen. Maar op het hoogtepunt van hun succes verongelukte hun belangrijkste medewerker.
Mijn moeder droomde van een huis in een warmer klimaat en mijn vader verkocht de zaak en volgde.

En nu zijn ze hier en mijn vader droomt nog altijd over zijn garage. Om zes uur vanmorgen wou hij per se opstaan want hij moest een "kanneke essence naar die mannen in Gent" brengen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten