woensdag 14 december 2011

Hoorapparaat

Gisteren hebben we mijn moeders gehoor laten testen. Het was een erg aardige meneer die ons het verschil uitlegde tussen horen en verstaan, met grafiekjes en al. Ik begrijp nu dat mijn moeder geluiden hoort, maar ons zeer slecht verstaat. Er is zowat 60 procent verlies op het verstaan.
Om de maat te nemen, spoot hij een blauwe substantie in haar oren. En terwijl dat moest opstijven, vroeg hij aan ons of ze wel gemotiveerd was om twee apparaatjes te dragen. Clara en ik schudden eensgezind ons hoofd. Mijn moeder vindt het helemaal niet erg om ons alles drie keer te laten herhalen in toenemend volume.
De lieve man gaf ons toch nog een prijskaartje mee. Een slordige 3000 euro. Het zou er nog af kunnen, maar veel zin heeft het niet, liet hij ons verstaan.
Arme mensen die doof worden, mogen het vergeten, heb ik begrepen. Verstaan? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten