zondag 20 november 2011

Ester van Pites

Ooit moet ik Ester wel eens gezien hebben, maar ik ken haar vooral van de wilde verhalen van mijn ouders. Ester groeide op in het dorp van mijn vader. Ze had zelf een heel strenge vader, Pites, die er niet voor terugschrok om zijn dochters met de zweep te lijf te gaan. Esters zuster sloeg hij met die zweep de tanden uit de mond omdat haar vrijer hem niet aanstond. Dat Ester dronk, is dus niet verbazend. Ze dronk bier en later misschien andere dingen. Ze trouwde met Fernand. Een schoon koppel, zegt mijn vader, want Fernand dronk al even graag. Fernand ontdekte Ester in een café. En toen zij hem zag binnenkomen, goot ze haar pint in haar decolleté. "Die is voor mij!", riep Fernand. En ze was voor hem, maar voor hem niet alleen. Want Ester hield aan met de stalknecht. Ester en Fernand kregen drie kinderen en mijn vader vraagt zich af wat er van die sukkelaars geworden is. Want het ging van kwaad tot erger met die twee. Vooral met Ester. Ze begonnen een wasserij en droogkuis in Ninove. En naar het schijnt stond Ester soms in de vitrine, helemaal bloot, met alleen een hoed aan. Mijn ouders hebben dat zelf nooit gezien, maar wel horen zeggen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten