vrijdag 11 november 2011

Nog meer heftechnieken

Hoe lastiger het wordt om mijn vader te verplaatsen, hoe inventiever ik word. Ik gebruik alle hulpmiddelen die in huis zijn, in verschillende combinaties. Rolstoel, looprek, bed en "kamerstoel" worden multifunctioneel. Gisteren hing ik mijn vader tegen de zijkant van het omhoog gepompte ziekenhuisbed en hij vond het niet eens onaangenaam. De onderkant uitkleden ging een pak gemakkelijker.
Maar mijn vader is net zo goed creatief. Toen ik hem vanmorgen vroeg om mij rond mijn nek vast te pakken, zodat ik hem uit de fauteuil kon trekken, legde hij niet zijn armen maar zijn handen rond mijn nek. Duimen vooraan. Hela hela, riep ik. Hij zag de vergissing gelukkig snel in. Toen hij zag dat ik erom kon lachen, lachte hij mee. Beetje griezelig toch. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten