zondag 9 oktober 2011

Meesterschap (2)

"Ik ben geen meester meer in mijn huis, zei mijn moeder een paar weken geleden, en dat doet me verdriet."
 "Ik begrijp het", antwoordde ik, kijkend naar de verzorgster die maar al te graag de plak zwaait.
Maar het zinnetje blijft hangen in mijn hoofd en ik begin me ervan bewust te worden dat ik al even schuldig ben. Te vaak trek ik dingen uit haar handen of probeer ik haar voor te zijn. Ik vergeet soms het menu met haar te bespreken, of het boodschappenlijstje en na de boodschappen vergeet ik haar te vertellen wat ik gekocht heb met haar geld. De vreemde ideeën die ze soms heeft, praat ik op een bazige manier uit haar hoofd. O! Wat heb ik nog veel te leren!


Nog uit Dans Van Woede: "We onderwijzen datgene wat we het hardst moeten leren." 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten