zaterdag 22 oktober 2011

Pain de Muscat

Midden in de wijngaarden van mijn schoonbroer Patrick hangen op een geheime plek nog steeds muskaatdruiven aan de stokken. Ik kreeg een plannetje van de plek waar de schat zich bevindt en af en toe ga ik mij bevoorraden. Het zijn grote trossen met veel dikke druiven bovenaan en veel kleine druifjes onderaan die al bezig zijn rozijntjes te worden. Om niets verloren te laten gaan bedacht ik deze broodpudding:

Laat 500 gr oud (stok-)brood een nacht weken in een halve liter melk.
Roer het mengsel de volgende dag goed door met een vork.
Doe er dan bij:
4 eieren
10 eetlepels suiker
1 zakje vanillesuiker
1 aperitiefglaasje muscat (zoete witte wijn die van deze muskaatdruiven wordt gemaakt)
150 gr kleine druifjes en rozijntjes.

Goed mengen, in een broodvorm gieten en 20 minuten bakken in een hete oven (200°), daarna nog 20 minuten op 150 °.

Zelfs Sylvie, die bij de meeste van mijn experimenten haar neus optrekt, vindt het lekker.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten